zaterdag 22 september 2018

Geldnood Dit Zijn De 5 Oorzaken #Besparen #Bezuinigen





Ik kom er eerlijk voor uit. Gisteren zag ik dat ik rood sta. Ik probeer nu te analyseren hoe het komt. Ik heb geen gat in mijn hand. Ik ga bijvoorbeeld niet naar de kapper en ik laat ook geen nagels zetten. Ook koop ik amper kleding of schoenen. Sparen doe ik ook al jaren niet meer want dat gaat niet als minima. Het kan wel, maar ik kies daar even niet voor. Hoe kan het dan toch dat ik rood sta?

De volgende bottlenecks zijn het probleem:


  • Ik geef meer uit dan er binnenkomt en bepaalde inkomsten zijn weggevallen
  • Ik ben op vakantie geweest (In Twente) en dat was best duur (camper huren, camping betalen enz)
  • Ik heb een min/max contract en als ik vakantie opneem dan krijg ik de minuren uitbetaalt, dus eigenlijk ben ik een dief van mijn eigen portemonnee als ik weken vrij neem
  • Ik pin maar raak zonder op mijn rekening te kijken en ik hou geen financiele planning bij
  • Ik werk te weinig uren en mijn werkgever is de uren aan het verminderen voor iedereen helaas

Nu ben ik er van overtuigd dat er altijd wel wat te besparen valt ook al denk je dat je op alles al bezuinigd. Er zijn een paar dingen die ik tegen het licht ga houden. 


Wat ik niet ga doen is:

  • Geld lenen
  • Bewust rood staan
  • Naar de sociale dienst stappen ook al heb ik minder dan een bijstandsuitkering
  • Doorgaan met mijn huidige uitgavepatroon
  • Stoppen met pinnen. Ik ben contant geld totaal ontwend. Ik raak het kwijt of papiergeld blijft tussen de rits van mijn portemonnee steken. Ik bepaal gewoon een bedrag dat ik mag pinnen dagelijks
Wat ik wel ga doen is:

  • Driftig een bijbaan zoeken
  • Kijken of mijn contracturen omhoog kunnen 
  • Mezelf leefgeld geven alsof ik in de schuldsanering zit
  • Even stoppen met mijn creabeahobby's
  • Alle bespaarartikelen online nog eens doorlezen
--
Word lid van de Facebookgroep Huishoudtopper

Geen opmerkingen:

Een reactie posten